Service2021-05-17T08:32:02+02:00

End-user service for practices and hospitals

One of inmed’s main areas of focus is end-user service. inmed offers solutions for the overall package. Our team members are trained on the following MRI system types and inmed is currently offering service for:

  • Impact Expert Plus 1,0T (EOP 1997, EOS 2007)
  • Vison 1,5T (EOP 1998, EOS 2008)
  • Harmony 1,0T (EOP 2005, EOS 2015)
  • Symphony 1,5T (EOP 2005, EOS 2020)
  • Sonata 1,5T (EOP 2005, EOS 2015)
  • Avanto 1,5T (EOP)
  • Espree 1,5T (EOP)
  • Essenza 1,5T
  • Trio 3T (EOP)
  • Verio 3T (EOP)
  • Avanto FIT 1,5T
  • Aera 1,5T
  • Skyra 3,0 T

inmed employs 4 home-based engineers. These employees are located in northern Germany, in south-east Germany, in the area of Munich and in North Rhine Westphalia. All other service employees work out of Offenbach. This enables fast response time and quick troubleshooting. Usually, our employees can be on a site in Germany in less than 2 to 8 hours.

* EOP means End of Production by SIEMENS – EOS means End of Service provided by SIEMENS

Service-Hotline +49 6182 8963199

Service2021-05-17T08:32:06+02:00

Service

Eines der Hauptbereiche von inmed ist der Endkundenservice. inmed ist in der Lage Lösungen im Gesamtpaket anzubieten. Jeder unserer Service-Mitarbeiter ist auf allen Geräten geschult, für die inmed zurzeit ein Endkundenservice anbietet:

  • Impact Expert Plus 1,0T (EOP 1997, EOS 2007)
  • Vison 1,5T (EOP 1998, EOS 2008)
  • Harmony 1,0T (EOP 2005, EOS 2015)
  • Symphony 1,5T (EOP 2005, EOS 2020)
  • Sonata 1,5T (EOP 2005, EOS 2015)
  • Avanto 1,5T (EOP)
  • Espree 1,5T (EOP)
  • Essenza 1,5T
  • Trio 3T (EOP)
  • Verio 3T (EOP)
  • Avanto FIT 1,5T
  • Aera 1,5T
  • Skyra 3,0 T

inmed beschäftigt 4 Mitarbeitende, die homebased arbeiten, also die Kunden von Zuhause aus anfahren. Diese Mitarbeitenden sind in Nord-, Süd- und Westdeutschland ansässig. Alle weiteren Servicemitarbeitenden fahren unsere Kunden vom Raum Main-Rhein aus an. Dies ermöglicht eine kurze Reaktionszeit und eine schnelle Reparatur oder Fehlerbehebung. Üblicherweise können unsere Mitarbeitenden innerhalb Deutschlands in weniger als 2 bis 8 Stunden vor Ort sein.

*EOP bedeutet Ende der Produktion durch SIEMENS – EOS bedeutet Ende der Serviceverantwortung von SIEMENS

Service-Hotline +49 6182 8963199

Nach oben